RSS Feed

Saturday 27 November 2010

Aib

Kengkadang hairan dengan post-post di Facebook. Mengutuk aksi-aksi kurang sopan orang lain, lepas itu siap letak link dan video lagi untuk tontonan ramai.

Dalam kedangkalan ilmu aku, mahu juga tanya apa gunanya menyebarkan lagi aksi-aksi yang dikatakan memalukan itu kepada orang lain. Bolehkah sesuka hati mengaibkan orang lain hanya kerana mereka itu buat salah?

Kemudian, guna lagi bahasa-bahasa yang f***ed up. Itu Facebook. Semua rakan-rakan anda baca status anda. Perlukah mencela orang dan diri sendiri pada masa yang sama??

2 percanggahan pendapat(s):

Anonymous said...

suka tajuk pasal post kat fb nih! berckp pasal benda ni memang xakan abis..tapi sedar x sedar fb ni dah jadi satu tempat yang menyampah la. kadang2 kawan sendiri pun nak kutuk2 sesama sendiri (padahal masing2 add masing2) x ke pelik bersikap demikian? dulu FB NI TEMPAT NAK ERATKAN SILATURRAHIM.. tapi skang fungsi nya menjelikkan saja!

p/s : meroyan plak sekejap =.="

Anonymous said...

Bg ak r kn...kalo org tu slh,kite tegur je die through mesej ke or face to face.tegur scra baek/professional la kn...mgkin die xsedar coz emosi tgh kontrol diri die...or mgkin jgk kejahilan diri...

Post a Comment