RSS Feed

Tuesday 7 December 2010

Best friend

Kamu suruh aku tunggu luar bilik kuliah. Aku tunggu sambil bersembang dengan musuh kamu. Oh, dia bukan musuh aku, jadi takde masalah untuk aku bersembang dengan dia. Kemudian aku terleka bersembang dengan musuh kamu sambil mengikut arus manusia2 yang mula masuk memenuhi dewan. Ok, fine, silap aku tak tunggu kamu. Tapi motip pulaukan aku sampai berbulan2 semata-mata sebab ni? Dan motip sampai dah tak sanggup tengok muka aku sampai takmo datang school? Lepas aku mintak maap, aku ingat semua dah ok. Sebab kamu sebut ini selepas aku mintak maaf...

"Kita ni bestfren"

Betul ke bestfren? Bila kamu masih berdendam kesumat, kemudian dengan penuh amarah delete aku di Fb dari frenslist dan kemudian datang pada aku untuk add balik? Motip? Oh please, aku tak marah kamu delete aku dari fren list, aku marah sebab kamu pura-pura maafkan aku tapi kamu masih berdendam kesumat. Get a life. I'm scraping your name from my fren list.

------------------

Seriously, ramai orang tatau apa makna kawan, apa makna sahabat, apa makna BEST FRIEND.
Trust me, kalau menggunakan istilah BEST FRIEND di tempat yang betul, takkan wujud soal berkira. Kita takkan komplen dia tak telefon, dia tak balas sms, dia tak mengendahkan komen kat FB. Kita takkan jeles dia baik ngan orang lain, kita tumpang gembira bila dia berjaya, kita tumpang meroyan bila dia putus cinta. Dia sedih, kita sedih tanpa perlu kita canang. Dia sakit, kita risau tapi hanya doa diam-diam dalam hati.

Bagi saya, BEST FRIEND bukan terma yang sesuai dicanang-canang dan diratib berulang-ulang. Cukup simpan kemas-kemas dalam hati.

3 percanggahan pendapat(s):

Kazama-kun said...

Teringat lagu ToyBox - Best Friend

Anonymous said...

kesiannyer...apala buat smpai cmtu skali..smoga kamu dapat berdamai...

Dee said...

Kazama - nak pi dengar lagu bestfriend..Tapi lagu bestfriend oleh SMAP pon best juger..hehe

Anon - panjang lagi sebenarnya..tapi dek kerana takdak mood nak tulis, itulah isi pentingnya. Sedih. But well, pinggan tak retak nasik tak dingin...

Post a Comment